Alla inlägg under februari 2013

Av susann abramsson - 27 februari 2013 15:36

Sitta
Rulla runt
Äta rån
Skaka mina maraccasägg
Bada i farmors diskho
Busa med pappa
Hålla mig vaken om jag vill

Av susann abramsson - 27 februari 2013 15:18

Tack för ett fint studiebesök p er fruktavdelning idag. Tänk att frukt och grönsaker kan vara så färgglada och vackra. Vi hade övat in frukter innan så eleverna var så duktiga och räckte upp handen när Karin frågade vad det var hon höll upp.
Ikväll ska jag planera Vasaloppsindoor med Henrik, ha ett indoorpass och sen utbildning i nya Crosspassen. Ny musik på g.
Sambo ska under tiden på kick off med gubbinnebandyn. Undrar vem som kommer hem först?
Och så förstår jag alla skolbarn som inte gillade fisken idag!
Bye!

Av susann abramsson - 26 februari 2013 20:21

Dagens i-landsproblem: var ska mina fötter få plats? Mina 2 bebisar sover sött.
Bredvid ligger sambon, fullt utsträckt, och bloggar. Helt slut efter 2 dagars pappaledighet.
Kan bero på matintag nyss också. Asiatisk kycklinggryta med zucchinipasta. Ostchips on the side. Vatten med lime.
Jag fyndade några ABC-böcker på bokrean idag, till förberedelseklassen. I morgon ska vi besöka Ica Kvantum och få lära oss om frukt och grönt. Mina elever fick 10 frukter och grönsaker i läxa till i morgon.
I morgon ska jag skjutsa E till tåget 06.30 zzzzzz...
Hon ska tillbringa 5 dagar på Bosöns landslagsläger för flickor -97.
Nu ska jag skicka mess till härliga K och bjuda hem henne och hennes familj på middag. Gonatt!

Av susann abramsson - 24 februari 2013 22:02

Fick idag njuta av härliga låtar från 80-talet och samtidigt leda cykel 55.
Jag var den enda utklädda men det bjöd jag på. Lånat neonrosa hotpants och hade gula leggings under. gul top och Fametröja. svettigt!
Priser lottades ut och fyra glada damer gick hem med svettband, linne och vattenflaska.
På söndag kör vi Vasaloppsindoor. Från start till första målgång! Det bjuds på blåbärssoppa bl a. Ska bli kul!
I morgon jobb igen. 5 veckor till påsklovet!
Vilken härlig helg vi har haft i stugan. Gott vin, långpromenad och lchf. Fleeceunderstället på i dagarna tre. Tyvärr förlust i Sverigespelet.
Ingen tv. Bara hört om Melloskandalen. Nakenchock?

Av susann abramsson - 24 februari 2013 21:48

Av susann abramsson - 23 februari 2013 08:07

Av susann abramsson - 22 februari 2013 23:33

Av susann abramsson - 22 februari 2013 16:01

I stugan var det fortfarande jul när vi kom idag. Väntar nu på två små tjejer som ska komma hem från Creativum, där de har varit med mormor och mirfar, och städa ut allt pynt. Lite tidigt med påskpybt, men nästa gång vi kommer är det i påsktid.
Det är alltid lite kallt och rått innan elden värmer upp stugans innertak och väggar. Har fortfarande mössa på inomhus, men det är ju mode.
Vi har ätit lax och tonfisk med stekt brysselkål till lunch. Stekte kålen efter inspiration från instagram. Vi får mycket tips på vad man kan göra med olika råvaror just därifrån.
Om en stund in till en av Karlskronas förorter, Lyckeby, för att köpa ett gott rött vin till brasan ikväll. Mys ??

Ovido - Quiz & Flashcards