Alla inlägg under mars 2013

Av susann abramsson - 31 mars 2013 20:56

med bloggandet när man är ute på ön.
Ibland läggs texten ut men inga bilder, ibland bilder utan text, och sist bara en rubrik!
Under vår långpromenad idag såg vi liv i flera myrstackar. Vi gick ända ut till vattnet på Örnahögen. Såg Utklippan. Hoppade på stenar.
Sedan har vi fortsatt att äta påskmat, med nya gäster runt bordet idag.
Nu på kvällskvisten körde vi i ilfart ut på Tjurkö. Ville ta kort på den stora runda solen vid solnedgång. Hann inte, men fångade en bit av solen på kort.

Av susann abramsson - 31 mars 2013 13:07

Av susann abramsson - 31 mars 2013 09:17

Av susann abramsson - 30 mars 2013 23:05

Känner mig pigg ikväll! Det är nog för att jag druckit vatten ur en hälsokälla!
Vi hämtade vatten från Lyckeby brunn idag. Inte så glamoröst , men gott vatten.
Påskbuffe' a la LCHF. Avslutades med påsktårta a la Oscar II. Och chokladtryfflar. Den smeten var inte nådig!
Hälsade på en släkting på stan idag. Han var lite upptagen med att prata med några brudar. - Har inte ni sålt er stuga? - Nej, det har vi inte :)
( han är tretton år)
Jag njuter av lite egentid innan sängen. Det är helt tyst i stugan. Helt tyst ute.
I morgon kanske vi får besök igen. Då bjuder vi på påskbuffe'rester.


Av susann abramsson - 29 mars 2013 22:25

En lång dag går mot sitt slut. Ska bara blogga lite.
Tidigt i morse gick vi upp och packade ner mat och kläder. Sedan packa smart i bilen. Där tycker inte jag och min sambo lika. Jag är en van packare. Han är en halvdan packare. Ägg kan komma underst och så vidare.
Tre inköp på väg ner till stugan: 1. Påskägg till mor och far 2. Grillkol 3. Påskliljor och tulpaner.
Väl framme påskpyntade vi stugan. Våra gäster kom och installerade sig i sin husvagn. Sedan påsklamm hos mina föräldrar. Lilla S fick jättestort påskägg! Lika stort som henne själv!!
Höjdpunkten blev när slaktat lamm skulle styckas. Under andakt bestämde min pappa och min sambo hur den lilla lammkroppen skulle delas.
Vi har hunnit med promenad bort till grannen och hennes nyfödda lamm av rasen Dorset. Urgulliga! Det blir nog fler promenader dit i påsk.
Kvällen avslutades med grillat lamm, rödvin och kortspel. Hur trevligt som helst!
Heja våra män som stod ute i snöstorm och grillade!
Glad Påsk!

Av susann abramsson - 29 mars 2013 22:24

En lång dag går mot sitt slut. Ska bara blogga lite.
Tidigt i morse gick vi upp och packade ner mat och kläder. Sedan packa smart i bilen. Där tycker inte jag och min sambo lika. Jag är en van packare. Han är en halvdan packare. Ägg kan komma underst och så vidare.
Tre inköp på väg ner till stugan: 1. Påskägg till mor och far 2. Grillkol 3. Påskliljor och tulpaner.
Väl framme påskpyntade vi stugan. Våra gäster kom och installerade sig i sin husvagn. Sedan påsklamm hos mina föräldrar. Lilla S fick jättestort påskägg! Lika stort som henne själv!!
Höjdpunkten blev när slaktat lamm skulle styckas. Under andakt bestämde min pappa och min sambo hur den lilla lammkroppen skulle delas.
Vi har hunnit med promenad bort till grannen och hennes nyfödda lamm av rasen Dorset. Urgulliga! Det blir nog fler promenader dit i påsk.
Kvällen avslutades med grillat lamm, rödvin och kortspel. Hur trevligt som helst!
Heja våra män som stod ute i snöstorm och grillade!
Glad Påsk!

Skapa flashcards