Alla inlägg under januari 2014

Av susann abramsson - 31 januari 2014 10:44

Skickat iväg förstfödda till Cup Kommunal i Växjö.
Hård match väntar redan ikväll.
Lycka till!
Lyx att få bo på hotell. Vi hade oxå om vi hade kunnat.
Får nog anledning ändå att åka till Växjö under våren.
Först Newbody cup och sen MacDonalds-cup i innebandy.



Nr 13.

Av susann abramsson - 31 januari 2014 08:16

Hallon, grädde, musli, kokoschips och liten knäckemacka med knäckebröd från LCHF-klubben. Och så kaffe med grädde i såklart!
Idag startar dagen low-carb. Vi får se hur den fortsätter.
Idag ska vi bara mysa och i em möta sambon i stan efter hans föreläsning.
Kaffe hos Sveas farmor innan oxå.

Av susann abramsson - 29 januari 2014 21:38

Jag ska bara.....

hade lovat att beställa joggingskor till Matilda på XXL.se
-Jag kommer ut och hjälper dig skotta sen, sa jag till sambon.

Det var bara det att det började krångla.
Mitt Mastercard behövde en ny säkerhetskod. In på banksidan och beställde. Göra om köpet och vips........
Så kom sambon in färdigskottad!!!

Har inte beställt på XXL förut men hoppas det funkar bra!

Av susann abramsson - 29 januari 2014 18:54

Tittar på föreläsning från ungdomsstyrelsen på Kunskapskanalen.
Väldigt intressant!
Vi uppmanas att inte se på våra ungdomar som ufo:s , inte vara rädda att prata om internet med dem.
Om Instagram eller Kik hade funnits när vi var unga hade vi antagligen hanterat det likadant som ungdomar idag.

Idag har det snöat hela dagen.
Vår Volvo fick spelet och gick inte att starta efter ett kort stopp mitt i Kalmar. Några snälla killar från Kalmar kommun hjälpte till med startkablar. Tack tack :)

Och så blev det lunch på Zorbas!!!

Så här kul är det på Zorbas!

Jag fick sitta lite i framsätet innan vi åkte till stan.

Av susann abramsson - 28 januari 2014 18:12

Jag tittade i en veckotidning i lugn och ro.
Glömde det hos frissan sist för vi pratade hela tiden.
Nu har jag tre (!) magasin till ikväll.
PappaMagazine, Föräldrar & Barn och Babybilagan till den sista.
Alla tre låg i Apotekets gratisbox.
Mer bra saker som fanns i ses på bilden.

Ica Kvantum Färjestaden har nu utökat sitt sortiment från LCHF-klubben. Vi köpte lite gott till kvällsmaten.
Eftersom vi varit kräksjuka är vi inte så pigga på att laga mat, så det blir en smoothie med smetana, hallon, musli och kokoschips på toppen :)

Finns nu i Köpstan i Färjestaden.

Av susann abramsson - 28 januari 2014 08:30

Det verkar som om kräkbacillen drabbar de vuxna hårt. Barnen friska dagen efter. Sambo och jag i soffläge idag.
Tur att Svea är så snäll. Hon tultar runt här och småbusar.
Igår var storasyster Matilda hushållerska. Kokade pasta och bytte bajsblöja.
4 dagar över tiden idag.
Imorgon besök på MVC.

Av susann abramsson - 27 januari 2014 13:19

Båda sjuka. Vem håller ställningarna ändå?
Kvinnan / Modern såklart!
En intensiv kräkbacill har drabbat oss.
Vi ses!

Av susann abramsson - 26 januari 2014 17:10

Den här blommiga bilstolen fick bebben igår av snälle Fredrik.
Det är inte den första han ger oss :)
Det är bra med snälla släktingar :)

Nu har vi tjejmys i soffan. Ska kolla finalen i handboll. Sen ska vi äta tacos.
För mig är det en underbar söndag. Inget jobb i morgon!

Tacochipspåsen öppnad lite.

Ovido - Quiz & Flashcards