Alla inlägg den 8 februari 2015

Av susann abramsson - 8 februari 2015 15:51

Trädets position med vågskvalp.

Hundens position med tassarna i sanden.

Inga sälar idag.

Av susann abramsson - 8 februari 2015 15:44

Ja, du läste rätt, det Alvar jag tänker på stavas med ett l. Allvaret på Öland. Detta karga landskap.
Vi har varit ute i vinterspelen nu på eftermiddagen och bilen förde oss till Bjärby strand.
Det var där jag fick ide'n om Yoga på Alvar.
Jag har ju sett hur Yoga-girl gör!
Hon tar kort på sig själv på surfbrädor och på stränder, i olika yogapositioner. Ibland mer akrobatik än yoga.
Jag kommer att hålla mig till vanlig yoga. På Öland. Ibland på Alvaret. Ibland på andra natursköna platser på vår underbara ö.
Hashtag yogapaalvar
#yogapaalvar

Om du gillar det så får du se både enkla yogapositioner att hämta kraft i där du står, samt sevärda platser på Öland året runt.
Idag var vi på östra sidan, på stranden. Det var isande kallt i vinden. Men solen strålade in i våra hjärtan.

Trädets position vid Bjärby strand.

Bergets position vid kvarn mitt emellan östra och västra sidan.

Kråkans position vid Bjärby strand.

Av susann abramsson - 8 februari 2015 12:01

I detta nu. En chiapudding gjord på kokosmjölk, med hallon och kanel.
Barnen fick bananpannkaka efter barngympan.

Ovido - Quiz & Flashcards