Alla inlägg under januari 2014

Av susann abramsson - 25 januari 2014 21:46

Vet inte än om den är sevärd. Avsnitt tre nu.
Homelock Grove.
Varulvar och lite sånt.
Man kan titta på mobilen samtidigt eller gå och göra en Chai Latte i Tassimon utan att stänga av / missa något!

Hittade fina bilder på fb.
Jag på en sten vid Sandbyborg.
Nyfödd Svea. ( jättelik sig!)
Födelseannonsen för Svea. ( inte så lik sig!)

Av susann abramsson - 25 januari 2014 16:25

Ananas inköpt och halvt uppäten.
Te på hallonblad inköpt. Inte druckit än.
Lite fynd blev det oxå. Inneskor med fluff och en fin kofta till ett fint vårkalas kanske.

Så. Nu har alla i familjen fluff på fossingarna :)

Av susann abramsson - 24 januari 2014 16:06

Alla tjejer fick blommor igår av finaste sambon!
Det värmer.

Idag går jag på föräldraledighet i 7 månader.
Blev lite nervös när Försäkringskassan inte registrerat mitt moderskap än. Men nu har de svarat att det är på gång. Utan det kan man inte söka föräldrapenning.

Är det inte bättre att digitalisera skiten?
Än att jag ska skaffa intyget på MVC och skicka på Posten?

Av susann abramsson - 23 januari 2014 19:18

Dagen startade med sovmorgon till 7.20 och en himmelsk frukost som väntade.
Smetana, hallon och min hemgjorda grenolata ( lchf)
Nu avslutar jag snart dagen med samma. Nu kallas det efterrätt.
Ska kolla på innebandy. AIK/Storvreta.

Av susann abramsson - 22 januari 2014 19:40

Svea gillar is.

Av susann abramsson - 22 januari 2014 19:37

Is och snö.
Så kan man beskriva hur det såg ut i vår frys innan vi började avfrostningen ikväll.
Svea hjälpte gärna till med att ta loss is från hyllplanen.

Nu sover hon och jag ska gå upp och torka ur det sista.
När sambo kommer hem från innebandyn ska vi äta ostpizza.
Längtar!

Av susann abramsson - 22 januari 2014 19:31

Tack fina kollegor för fin bukett idag på mötet!
Jag kommer så får ni lukta bebis sen :)

Av susann abramsson - 21 januari 2014 22:26

Saker jag inte kan vara utan.
1. Novalucol

Framåt midnatt smyger det sig på. Väldigt ångestframkallande. Ger tryck över bröstet. Men när jag tuggat den lilla vita tabletten ( eller två) så lenar det så fint i magen.

2 . Purelan ullfett

Såriga bröstvårtor undanbedes.

3. Body butter cocos / vanilj

Tar långa varma bad för att slappna av. I den proceduren ingår även att smörja in rikligt med väldoftande kräm efteråt. Gillar att lukten sitter i länge.





Ovido - Quiz & Flashcards