Alla inlägg under januari 2014

Av susann abramsson - 21 januari 2014 17:02

Vilar efter jobbet. Som tur är har jag världens bästa elever just nu.
Och om jag skulle slutat jobba skulle jag bara ligga hemma och se på engelska deckare. Det ger inte mycket i lön!!

Jag tror bäbis kommer natt mellan fredag och lördag :)

Av susann abramsson - 20 januari 2014 21:01

Snart i hemmet på marmorvagen6.
Fyndade Teutonias babynest till babyns liggdel i syskonvagnen på Blocket.
Överdelen ger skön komfort för babyns huvud i vagnen. Används även i bilskyddet om man vill.
Och senare i sittdelen för att ge komfort om barnet somnar så huvudet hålls på plats.
Nederdelen kan användas som åkpåse för ben och fötter lite varmare dagar.
Idag fyndade jag även en amningskudde , ny, för 79kr.
I o f s vit, men tvättbar.

Kom nu kära lilla barn.
Mamma och pappa och systrarna väntar.

Gillar att det kan användas till fler saker längre fram, inte bara en åkpåse:)

Av susann abramsson - 20 januari 2014 20:51

Minusgrader hela dagen kräver varma kängor.
Lilla Svea fick nya idag.
Och en fleeceoverall att ha under overallen, samt ullstrumpor.
Gillar Stadiums utekläder för barn.

Stadium är bra skit :)

Av susann abramsson - 19 januari 2014 21:12

Idag gjorde alla i familjen gemensam sak och gick på innebandymatch.
Svea hade med sin innebandyklubba och gick ut i periodpaus och spelade lite med sin pappa.
Sen var det gott med toast från kiosken.

Matilda, nr 5, gjorde två assist.

Av susann abramsson - 18 januari 2014 22:30

La mig och vilade efter middagen. När jag skulle resa mig och åka och handla gick det knappt. Det smärtade neråt och kom och gick i vågor.
Men sen slutade det :)

Tog en magbild.
Storasyster tittar fram ur badkaret.

Vecka 40.

Av susann abramsson - 18 januari 2014 17:26

Här är tjejen som gillar att rita!
Hon är så stolt och munnen rör sig i samma takt som pennan.

Av susann abramsson - 18 januari 2014 14:55

Trevligt kuvert i postlådan!
Vi är bjudna på bröllop:)
Då har jag ett mål att jobba för efter förlossningen.
Get fit!
4 månader på mig.

Men först förlossning.

Känns avlägsen.

Av susann abramsson - 16 januari 2014 15:54

Såg en semla på bild idag. Det räckte för att åka och köpa det till mellis efter jobbet.

Sveas första.

Ovido - Quiz & Flashcards