Alla inlägg under januari 2014

Av susann abramsson - 15 januari 2014 22:39

Härdade rumpan ikväll på damernas hemmamatch mot Olofström.

I första periodpausen hyllades guldtagarna i Gothia.
FBC ledde länge stort, men i tredje perioden var det stundtals bara ett måls skillnad.
Slutade med seger i af.

Guldmedaljöser på rad

Av susann abramsson - 15 januari 2014 18:33

Vilar på soffan med mobilen kanske det ser ut som.....
Men ingen vila!
Googlar pyssel man kan göra med tema fåglar.
Blir sugen på att starta en klassblogg när jag kommer tillbaka i höst.
Skriver ner ide'er så de inte glöms.

Ska snart iväg på innebandy damer.
Matildas lag ska hyllas i pausen för sitt guld i Gothia cup.

Av susann abramsson - 14 januari 2014 19:41

Nu bytte vi. Pappa kommer och söver <3
Skönt att glida ner i hett bad.
Tyngden neråt försvinner.
Eucalyptusen gör det lättare att andas.
10 dagar kvar.

Av susann abramsson - 14 januari 2014 18:58

Snart bad med eucalyptusskum.
Ska bara söva liten Svea först.
Pappa tror hon somnar 20.30 ....
Idag på lunchen var jag på MVC och gav 2 rör blod. Blodtrycket hade gått ner nu men kan ju vara bra att kolla i alla fall. Får provsvar i morgon.



Idag 130/80

Av susann abramsson - 13 januari 2014 16:59

Jag coachade Sveas dansshow igår.
La mig på mattan och visade cykelspark.
I vecka 39.

Av susann abramsson - 12 januari 2014 18:49

Kalas med dansshow av lilla Svea. Underbart!
Det fanns lchf-alternativ men jag gick all-in och smakade alla 3(!) tårtor.
Tack alla som kom.
Ni får komma snart igen och fika, när bebben kommit.

Bullarna från förra blogginlägget.

Av susann abramsson - 12 januari 2014 10:26

Följer två gravida på IG som nu fött barn. Dagen innan åt de ananas. Det ser man på deras bilder.
Prövar att lägga ut ananasbild jag med. Nästa steg är att köpa hem en och steg tre att äta den.

Av susann abramsson - 11 januari 2014 20:06

- Vi kan baka till kalaset, mamma!
Så lät det i morse.
Det slutade med att jag satte in tionde plåten bullar för en kvart sen. De gjorde dubbel dubbel sats deg.....
Och sen skulle stora tjejen på fest mitt i baket och den minsta tröttnade.

Igår vann Smålandslaget i fotboll flickor 16 mot Halland och de är vidare i Cup Kommunal.
Grattis!

Jag och sambon åt lchf-lunch på Rasta idag. Han har varit sjuk men ville komma ut lite.

Elise längst till vänster.

Fina.

Ovido - Quiz & Flashcards