Alla inlägg under mars 2013

Av susann abramsson - 15 mars 2013 07:03

Kläcker fantastiska ide'er tidiga mornar. Har varit uppe och skrivit en A4 inatt om vad mina äldre elever ska arbeta med i skolan klockan 13-15. På måndag ska de börja gå i skolan till 15 några dagar i veckan. Och de ska få starta varsin blogg där vi kan kommunicera läxor och de skriver dagbok om vad de gör!!!
Jag hade en blogg med mina mentorselever på Skansenskolan, som även föräldrarna hade tillgång till.
Nej, nu hoppar jag upp och äter frukost!

Av susann abramsson - 15 mars 2013 01:09

I dubbel bemärkelse!
Och mer är på väg. SMHI varnar för mer snö fre - lör. Och här ligger jag och har snöat in på träskor. Jag tycker de är så fina att titta på. Det är nåt från barndomens somrar som får mig att tråna efter träskosandaler med platåklack.
Jag köpte röda lackade träskor för några år sen nere i Grönhögen på Öland. De tillverkades där. Tror inte längre.
Men i sommar vill jag ha träskosandaler med rem för hälen.
Föll djupt i sockerträsket ikväll. Åt några rutor mörk Geishachoklad. Skyller på halsflussen.
I morgon är en ny dag. I morgon ska jag klippa mig. Har med mig bild på en frisyr.

Av susann abramsson - 14 mars 2013 18:23

Smärta i vänster svalg på väg att avta. Kan nu svälja min egen saliv. Lyckades (peppar peppar) besegra halsflussen utan Kåvepeninet. Men jag är ju helt slut när jag kommer hem från jobbet. Lilla S och jag har sovit mycket i em.
Vilken underbar dag i Förberedelseklassen idag! Lek i snön och dans till Melodifestivallåtarna. Hann med löktryck oxå. Och matte.

Av susann abramsson - 13 mars 2013 15:20

Om jag kunde komma iväg till jobbet den här morgonen så kan jag komma iväg alla dagar resten av livet. Feber, maginfluensa, frossa och värk. Tog panodil och väntade en timme. Kunde börja klockan 9. Skönt. Dagen gick bra. Vi tog bussen till Mörbylånga och gjorde studiebesök på Skansenskolan.
Nu har jag deckat igen på sängen.
Mormor och morfar är här nu på fika.
Styrelsemöte med oxfile' ikväll.

Av susann abramsson - 12 mars 2013 15:23

Börjar på måndag. Ska bli skönt att få känna att man lever! Men pengarna behövs.
Idag vilodag. Kan behövas efter 11 pass ena veckan och 8 veckan innan. Men jag tycker att det är roligt att hoppa in och hjälpa till med andra pass än mina egna hela tiden. Träffa nya motionärer, nya ansikten.
Behöver vila upp mig inför morgondagen oxå. Ska med 17 flyktingbarn på utflykt. Ända till Mörbylånga. Vi ska fika i elevcafeterian, gå rundvisning på skolan och på köpingen. (De säger så där nere).
På torsdag ska vi ha bild hela dagen. Löktryck, måla flaggor ( inför politikerbesök) och börja med nåt påskpyssel.
Nu ska vi gosa med kattungarna

Av susann abramsson - 12 mars 2013 02:58

Söndagen tillbringades utomhus. Dottern hade träningsmatch i Borgholm och vi åkte upp till slottsruinen innan matchstart. Det var bitande kallt. Ömsom sol, ömsom snöstorm. Vi lade märke till ett stenröse ingen av oss sett tidigare. Det var en jagdtsten ( stavades så, lite kungligt).
Matchen slutade 2-1 till IFK Kalmar.

Av susann abramsson - 12 mars 2013 02:51

Fikade hos sambons pappa igår. Även han äter LCHF. Han bjöd på grädde, nötter och choklad till kaffet. Tog en stor klick grädde i kaffet också!
Var mätt på stekt vitkål och köttfärssås redan när vi kom. Det blev för mycket fett! Jag har mått illa och känt mig trött och tung, svårt att sova.
I morgon bara kaffe till frukost och fasta fram till lunch. Det kan bli lite för mycket av det goda, framför allt mejerier!
Gonatt!

Ovido - Quiz & Flashcards