Alla inlägg under mars 2013

Av susann abramsson - 8 mars 2013 21:04

4 kusiner hade födits när vi kom hem på sena em. De är allt ifrån enfärgat grå till spräckliga och svart/vita. Lilla S avgudar dem redan.
Mamman verkar gilla lilla S oxå. Valde nämligen att föda mitt bland hennes kläder på skötbordet.
Tvättmaskinen går nu på högvarv.
Jag har svårt att hålla strikt lchf när jag äter skollunch med eleverna. Undviker alla synliga kolhydrater men de finns ju överallt i maten, soppan, korven och frukten i kålsalladen!! Väljer att inte välja vågen just nu utan känner bara efter att jag mår bra. Och det gör jag!

Av susann abramsson - 7 mars 2013 20:27

Det blev EN, en Julle!
Just hemkommen från innebandymatch i Blomsterhålan. 3-3. Matilda var duktig. Hård i närkamp. De hade 97:or med, så det var hårt.
Jag har fläkt upp hela tumnageln nu ikväll. Sambon plåstrade om.
Gonatt.

Av susann abramsson - 7 mars 2013 06:59

Nya kattungar på väg! Hinner kanske gulla med en innan jobbet.
Ställde klockan på 6.15 i morse för att få en lugn ensammorgon. Men det får nog ske på helgerna! Full aktivitet när jag kom upp. Kokas gröt, kattungar föds och garderober rensas!
Igår åt vi lite plock och drack te innan läggdags, jag och min sambo. Det var mysigt.
Lägger ut lite bilder från Vasaindoor. Det kan inte beskrivas som mysigt, mer som grisigt. Men kul.

Av susann abramsson - 4 mars 2013 13:30

Vecka 10. Det flyter på. Börjat nytt projekt i förberedelseklassen. "Boken om mig själv". Vi målar och klistrar för fullt! Flaggor och självporträtt blev det idag. I morgon bilder från deras hemländer som vi skriver ut från datorn.

Av susann abramsson - 3 mars 2013 13:12

Nyss hemkommen från Indoor Vasaloppet, blev cirka 4 timmar långt. Känns mest i fotleder och ryggslut. Men jag har en härlig känsla i kropp och knopp! Sambon hade gjort tacotallrik när jag kom hem och det var bara att sätta sig och äta.

Av susann abramsson - 2 mars 2013 08:07

Nu har lilla S och jag varit vakna i en timma så nu är det dags för frukost. Alla andra sover.
Jag värmer vatten till mitt kaffe och lillans gröt. Tar fram grötpulvret. Då är det slut på friden! S påpekar väldigt tydligt att hon är hungrig. Slurp säger det när gröten äts upp med lite mosad banan! Gnäll mellan varje tugga också.
Sedan ska mamma (jag) äta min keso med hallon och linfrön. Då blir det ett himla hallå igen, för lilla S vill ha.
Nu sitter jag ensam i köket med mitt kaffe.Lilla S hos pappa.
Ingen borde äta frukost med den ljudvolymen i öronen!
Jag ska ha ett Killer Cross-pass halv tio som jag måste förbereda mentalt.
Syns!

Ovido - Quiz & Flashcards