Alla inlägg den 21 januari 2013

Av susann abramsson - 21 januari 2013 21:51

5 -månaderssprutan togs emot med ett skratt mot BVC-sköterskan. Längd och vikt var enligt kurvan. Huvudmåttet hade ökat. Allt bra fram till klockan 16.
Sen fick lilla S spelet. Skrek rakt ut och ville inte äta. Efterdyningar sprutan , sa föräldrarna. Klockan 19 gick det över. Var antagligen ett magknip som resulterade i full blöja. Sen var hon precis som vanligt igen.
Nu har hon somnat till Trollmors vaggvisa på Spotify. Hon har en egen låtlista där som heter "Svea sova" ?

Ny favorit är Keso med rostade hasselnötter och tranbär. Äter liksom mat i perioder. Ett tag var det ju smoothies med rysk youghurt och hallon. Sen var det mycket mögelost på Finn Crisp. Favoriten är ändå hamburgare med ost och sallad och dressing. Det kan jag äta när som !
Tycker nog att jag äter en ganska liberal LCHF, räknar inte kolhydraterna, men utesluter såklart socker och vetemjöl. Har inget sug efter potatis, pasta, ris eller bröd. Tänk vad mycket fikabröd och godis man INTE äter. Tillfällena finns ju! Men är jag sugen på ett glas mjölk så tar jag det. Helammar ju faktiskt lilla S. Och tränar / jobbar flera gånger i veckan.
Jag är nöjd och mår väldigt bra :)



Av susann abramsson - 21 januari 2013 11:08

En annan utmaning kom med på bild på förra blogginlägget istället för mina armhävningar: 100 situps/dag i 2 veckor. På bilden ser ni olika varianter av situps så det inte blir så enahanda ?
Sidan heter: www.tribesports.com
Leta under: challenges
?

Av susann abramsson - 21 januari 2013 10:53

är det som gäller för lilla S nu. Hon skriker av glädje så att det ekar i huset.
Idag är hon 5 månader och ska gå på BVC. Väga, mäta och spruta. Dumma!
Efter det har Signe utvecklingssamtal i skolan. Och sen ska jag iväg och ha 2 pass på Malkars.
I morse bakade jag fröknäcke. Tog cirka 1 minut. Bra när man har sitt lilla förråd av nyttiga ingredienser. Linfrön, sesamfrön, kokos och ägg. Idag smaksatte jag med kanel, kardemumma och nejlika. Kunde tagit dubbelt så mycket av kryddorna. Salt uppepå också såklart!
( mina utropstecken blir frågetecken när hag bloggar från mobilen )
Hittade en sida med utmaningar. Jag valde utmaningen att göra 10 armhävningar/dag i en vecka. De ska vara långsamma: 3 sek ner, stanna nere på 3, upp på 3. ?
Kanske kan du hitta en utmaning där som passar dig? ?
Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards