Alla inlägg den 22 januari 2013

Av susann abramsson - 22 januari 2013 21:40

Tänker på nåt att äta hela tiden men är inte hungrig. Har bara varit inne på Instagram och sett bilderna på all god mat folk lagar. Får sån inspiration därifrån. Det svåra är att komma ihåg alla recept. Funderar på en hederlig gammal receptpärm, skriva ut så fort man ser nåt gott. Skulle kunna samla allt digitalt i telefonen, men svårt att hitta och den är ju urladdad ibland ;)

I helgen ska jag baka LCHF- semlor, göra köttfärslimpa med fetaost och prova avocado/hallon-glass.

Idag åt sambon och jag lunch på Rasta i Kalmar. De erbjuder nu LCHF-lunch för 99 kronor. Vi åt fläskfilegryta. Den får 3/5. Det som sänker är att såsen skurit, att det serverades ångad rödkål till och att kocken spritsat över en söt reducering av nåt slag. Salladsbordet får 2/5. Bara blandade sallader utan innehållsförteckning. Vill ha tomater, gurka, sallad för sig.

Efter lunchen hastade vi hem för besök hos tandläkaren. Lilla S sov under filten.

Nä, nu går jag och gör en våffla till nattamat ?

Av susann abramsson - 22 januari 2013 08:43

Vad gör de för nytta? Idag ska Signe sätta in sin för tredje gången. Storasysters har också ramlat ut och sist så tappade hon den i snön. Hon ringde själv och berättade att den var borta :)

Lilla S har feber idag. Hon och pappa ligger och sover. Jag är uppe med min kopp kaffe och lite skrivarbete. Läser om Carolas bröstchock på AB. Klipper ut en blöjkupong ur Ica-bladet. Nu ska jag renskriva ett pass jag ska ha i em på Malkars Västra, så jag slipper komma med papperslappar som prasslar. Skriver in i min bok i stället. Det ska bli kul att köra det här passet för en annan skara motionärer :)
Välkomna, det är Cross Pulse klockan 16 på Västra. Jag kör för Emma idag.
Kram

Av susann abramsson - 22 januari 2013 08:43

Vad gör de för nytta? Idag ska Signe sätta in sin för tredje gången. Storasysters har också ramlat ut och sist så tappade hon den i snön. Hon ringde själv och berättade att den var borta :)

Lilla S har feber idag. Hon och pappa ligger och sover. Jag är uppe med min kopp kaffe och lite skrivarbete. Läser om Carolas bröstchock på AB. Klipper ut en blöjkupong ur Ica-bladet. Nu ska jag renskriva ett pass jag ska ha i em på Malkars Västra, så jag slipper komma med papperslappar som prasslar. Skriver in i min bok i stället. Det ska bli kul att köra det här passet för en annan skara motionärer :)
Välkomna, det är Cross Pulse klockan 16 på Västra. Jag kör för Emma idag.
Kram

Av susann abramsson - 22 januari 2013 08:43

Vad gör de för nytta? Idag ska Signe sätta in sin för tredje gången. Storasysters har också ramlat ut och sist så tappade hon den i snön. Hon ringde själv och berättade att den var borta :)

Lilla S har feber idag. Hon och pappa ligger och sover. Jag är uppe med min kopp kaffe och lite skrivarbete. Läser om Carolas bröstchock på AB. Klipper ut en blöjkupong ur Ica-bladet. Nu ska jag renskriva ett pass jag ska ha i em på Malkars Västra, så jag slipper komma med papperslappar som prasslar. Skriver in i min bok i stället. Det ska bli kul att köra det här passet för en annan skara motionärer :)
Välkomna, det är Cross Pulse klockan 16 på Västra. Jag kör för Emma idag.
Kram

Av susann abramsson - 22 januari 2013 08:43

Vad gör de för nytta? Idag ska Signe sätta in sin för tredje gången. Storasysters har också ramlat ut och sist så tappade hon den i snön. Hon ringde själv och berättade att den var borta :)

Lilla S har feber idag. Hon och pappa ligger och sover. Jag är uppe med min kopp kaffe och lite skrivarbete. Läser om Carolas bröstchock på AB. Klipper ut en blöjkupong ur Ica-bladet. Nu ska jag renskriva ett pass jag ska ha i em på Malkars Västra, så jag slipper komma med papperslappar som prasslar. Skriver in i min bok i stället. Det ska bli kul att köra det här passet för en annan skara motionärer :)
Välkomna, det är Cross Pulse klockan 16 på Västra. Jag kör för Emma idag.
Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards