Alla inlägg den 25 januari 2013

Av susann abramsson - 25 januari 2013 23:58

Årets vackraste dag. Tog kort på all rimfrost när vi åkte norrut på ön, till Isgärde.

Ikväll åt vi köttfärslimpa fylld med fetaost och paprika. Till det salladsplock, ugnsbakade morötter och brysselkål. Och en god sås gjord på Smetana och kryddblandning.

Till lunch åt jag och sambon tonfiskfile, sista vi hade kvar från fiskbilen.

Idag vaknar och somnar jag med snuva. Tyvärr. Men hoppas vakna utan i morgon för då ska jag ha Killer Cross på Malkars på morgonen.
Annars får det bli en nässköljning med koksalt innan.

Av susann abramsson - 25 januari 2013 11:39

Keso fick godkänt under dagens smakportion , som egentligen bestod av avocado. Avocado var väl sådär, tyckte lilla S.
När man får råd på BVC om smakportioner numera, så går det åt att babyn ska smaka på den mat vi andra äter, inte nödvändigtvis en råvara i taget, men i liten mängd. Salt är inte helt tabu. Men vad gäller gluten så är det bra om det introduceras under amningsperioden. Lilla S får smörgåsrån när vi andra fikar ?

Idag ska jag baka lchf- vänliga semlor.
Gårdagens intag av mörk choklad och nötter resulterade i 1,3 kilo extra på vågen. Men det var en sån dag igår då det behövdes.

Snön gnistrar fint på taket
Nu ska jag handla till baket ?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards